Pepptalk !!

Lååång uppdate, ligger långt efter..
Så mycket som har hänt sedan sist jag bloggade.
Dels har det hänt tråkiga saker, och roliga saker. Tycker jag börjar med de dåliga.
Princen är ju sjuk, har bronkit, och har väl haft det i runt 2 månader nu.
Först tog vi ut veterinären för jag tyckte att han hostade så mycket, men redan i Januari hade han en liten förkylning. Men då var det några andra hästar som också hade det i samma veva, så sen blev han bra igen. trodde jag.. Men sen hostade han så mycket, så kom veterinären och vi gick ner i luftvägarna på honom. En så kallad broncoskopi. Det hon såg var att han var väldigt svälld, och MYCKET slem i luftvägarna. Och att när han hostade så la sig inte struplocket rätt hela tiden, utan ibland fick han hosta i attacker för att det skulle lägga sig rätt. När dom gick ner i luftvägarna, så kittlas det och retas ordentligt i halsen på honom, han stog och hostade och hostade och hostade.. Led verkligen av att se honom stå sådär.. Dessutom kämpade han emot starkt, trots att han hade fått lugnande.. Plutt <3 
Sedan fick han gå på penecillin ett tag, lite luftvägsvidgande och lite cortison, jag tyckte att han blev bättre, så vi fick godkännande att trappa ner på behandlingen. MEN, så började han hosta så hemskt igen. Så vi bestämde att åka upp till kliniken istället och göra en ny broncoskopi, han var inte lika svullen i halsen, men han hade fortfarande slem..
Denna gång visades det även på en tv skärm typ, så jag kunde stå och kolla exakt vad det var i halsen och vad dom gjorde. Prince var såå duktigt där uppe och skötte sig så bra. Så vi fick med oss en ny medecin hem, som han går på just nu. Men tyvärr tycker jag inte att det hjälper.. I början blev jag mest ledsen över att jag inte kunde träna på samma vis och tävla de tävlingarna jag hade tänkt under våren. Men just nu, när de har gått så långt. Så känns det bara som att FOKUS ligger direkt på att han ska bli ordentligt frisk och helt återställd! 
 
Nu går jag över till de bra.
Snart är det sommarlov, jag ska ta moppekort, och sommaren är äntligen här!
Känner bara lycka över att sommaren och värmen är här. Träden är gröna och växterna börjar slå ut och det är så vackert ute! I LOVE IT! Nu känner jag bara taggad till sommarlov, och sommaren kommer bli BÄST! 
Skönt med alla prov klara, och de sista läxan är jag precis klar med! :D
 
 
Betade min underbara ponny, som också njuter av sommaren, katten ser åå ut att trivas..
 
Badat för första gången i år? ;) Det har jag, 2 ggr, och kallt var det..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0